D55 - Matemàtiques amb GeoGebra
Mòdul 8 - Pràctica 1


Descàrrega i execució del GeoGebra 4

En aquesta pràctica

  • veureu quins canals d'informació podeu seguir per tal de saber amb detall les novetats i millores
  • podreu provar una versió WebStart del GeoGebra 4
  • podreu instal·lar-vos una versió de prova del GeoGebra 4
  • aprendreu què fan els arxius JNLP
  • configurareu les associacions de les extensions GGB i GGT

Benvinguts al fòrum de les novetats del GeoGebra 4

Com ja s'ha presentat en les primeres pràctiques del curs, la pàgina web del GeoGebra es pot visualitzar en diversos idiomes. Us proposem de visitar el fòrum on es poden plantejar i resoldre dubtes alhora que anar seguint les novetats de les futures versions.

fòrum Trobareu diferents fòrums, en diferents idiomes i mirant de donar resposta a diferents temes. Entre ells trobareu un fòrum obert, en anglès, amb el text

English: GeoGebra 4.0 Beta.
Comments and bug-reports concerning GeoGebra 4.0 Beta version

Així doncs navegant pels fòrums podreu trobar diverses intervencions. Tot seguit us presentem una intervenció del Markus Hohenwarter, autor del programa. En ella ens proporciona l'enllaç a l'arxiu JNLP que activa una versió WebStart de la versió 4 del GeoGebra (caldrà disposar de connexió a Internet cada vegada que s'executi)

Intervenció del Markus al fòrum sobre la propera versió 4 del GeoGebra

Per últim, a l'adreça http://www.geogebra.org/en/wiki/index.php/Release_Notes_GeoGebra_4.0 hi trobareu informació sobre les darreres novetats del GeoGebra 4.


Voleu fer proves de la darrera versió del GeoGebra 4 amb la versió WebStart?

Com que la resposta és afirmativa, només heu de tenir el vostre navegador a punt: http://www.geogebra.org/webstart/4.0/geogebra.html

S'obrirà el GeoGebra 4 en una finestra del vostre navegador.

Desplegueu el darrer menú (Ajuda) i amb l'opció "Quant a GeoGebra / Llicència" comproveu quina és la versió amb la que esteu treballant.


Instal·lació del GeoGebra 4 amb l'arxiu JNLP

Un dels avantatges del sistema Java WebStart és que els programes s'executen sense instal·lació i s'actualitzen cada vegada que hi ha alguna millora disponible, sense que calgui descarregar-los manualment. JNLP són els acrònims de Java Network Launching Protocol.

En canvi, quan hi una versió estable del programa (per exemple la 3.2.46.0) es pot fer la instal·lació manual (això és útil en ordinadors sense connexió a Internet).

Observeu que a data d'avui, per a la propera versió 4 del GeoGebra, només hi ha disponible la versió amb Java WebStart.


Abans de seguir aquest enllaç, però, cal reflexionar sobre alguns punts:

  • Cal tenir en compte la intervenció Please note that this version has many unfinished features and that all features are subject to change. Queda clar doncs que quan s'escriuen aquests materials, la versió no és estable i que hi poden haver canvis.
  • També cal tenir en compte que els arxius ggb que creem amb aquesta versió podrien no funcionar en futures versions i gairebé segur no funcionaran en les versions anteriors de GeoGebra: ggb files that you create may not work in future versions.

No associeu les extensions GGB ni GGT a la versió de proves fins a que sigui estable

Com que en un mateix ordinador hi poden conviure l'actual versió estable i la versió de proves (Beta), és per tot això que us recomanem que quan executeu l'arxiu JNLP, en el moment en que se us demani si voleu que els arxius ggb i ggt siguin associats a la nova versió no accepteu. Amb això mantindreu l'associació dels arxius amb la versió estable que teniu al vostre ordinador. no associar extensió




Recordeu que si voleu ampliar aquesta informació podeu seguir l'enllaç http://geogebra.uni.lu/en/wiki/index.php/Release_Notes_GeoGebra_4.0 on es recullen i s'actualitzen tots els canvis.

 


Inici

Materials i recursos per a la formació
Creative Commons License DokuWiki
Entorn virtual de formació