Tornar a la kiwipèdia





Sintaxi de la Pauta.


La pauta de l'exercici ens permet definir el format de la resposta interactiva.


Pautes bàsiques.


___N___


La resposta és un nombre. Pot ser amb signe o sense, fracció o decimal, però l'usuari haurà d'introduir el seu valor exacte.


Exemple:





___Dx___


La resposta és numèrica, però si s'introdueix un nombre decimal, permet un cert grau de precissió. Per exemple, ___D2___ exigeix un grau de precissió de centèssimes.


Exemple:


Enunciat: Determina l'àrea d'un cercle de radi 3.


Pauta: ___D2___


Solució: 28.2743



___TX___


És una resposta de tipus 'multiopció' amb X resultats possibles, enumerats com A) B) C) ...

La solució és la posició de la resposta correcta (A=1, B=2...).


Exemple:


Enuncitat:


L'equació x+2=x-3 té

A) Solució x=4 B) No té solució C) Té infinites solucions


Pauta: ___T3___


Solució: 2







Observa com el sistema acoloreix automàticament totes les cadenes “A)”, “B)”...



Pautes amb text.


La pauta de resposta també admet textos.


Exemple:


Enunciat: Determina la recta que passa pels punts P = ( 1 , 5 ) i Q = ( 2 , 8 )


Pauta: La recta és y = ___N___ x + ___N___


Solucions: 3 ; 2








Pautes múltiples desordenades.


A vegades l'ordre de les respostes no importa. Per exemple:


Resol l'equació x2– 5x + 6 = 0


Solució: x = 2 , x = 3


Serà igualment vàlid escriure 2 i 3 com 3 i 2. Per indicar-ho així, separarem les pautes amb ###


Enunciat: Resol l'equació x²-5x+6=0

Pauta: x = ___N___ ### x = ___N___


Solucions pautades: 2 ; 3









Blocs de pautes desordenades.


Finalment, també podem determinar blocs ordenats dintre dels quals puguin haver respostes no ordenades. Els separarem amb | | |


Exemple:







Pauta:


y= ___N___ ||| x<sub>1</sub>=___N___ ### x<sub>2</sub>=___N___


genera tres entrades de formulari, en dos blocs:


El primer bloc y= ___N___ demana un nombre


i el segon bloc x<sub>1</sub>=___N___ ### x<sub>2</sub>=___N___ demana dos i no importa l'ordre: